Engelli kart nasıl alınır

Engelli kart nasıl alınır

admin 2022

Engelli bireyin ikamet ettiği ildeki Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğüne 2 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı ve engelli sağlık kurulu raporunun aslı veya onaylı örneği ile müracaat edilerek engelliler için kimlik kartı alınabilir.

Engelli kimlik kartı çıkartmak için ne gerekiyor?

Engelli Kartı Başvurusu için Gerekli Belgeler

  • TC kimlik kartı aslı ve fotokopisi.
  • Engelli kartı başvuru dilekçesi ya da formu.
  • Kişinin engel oranının en az @ olduğunu gösteren ve tam teşekküllü bir hastaneden alınması gereken engelli raporunun aslı ve onaylı örneği(2022 sağlık kurulu raporu)
  • 2 adet vesikalık fotoğraf.

Engelli akbil kartı nasıl çıkarılır?

Engelli kimlik kartını, Aile ve Sosyal Politikalar İl ve İlçe Müdürlükleri'ne ya da E-Devlet sistemi üzerinden başvuru yapmak suretiyle alabilirsiniz. Bulunduğunuz ildeki Aile ve Sosyal Politikalar İl ve İlçe Müdürlükleri'ne gerekli belgeler ile başvurmanız halinde engelli kartı alabilirsininiz.

Engelli kimlik kartı nasıl alınır 2021?

Engelli kimlik kartı başvurusu yapabilmek için tam teşekküllü bir hastaneden alınmış ''Engelli Sağlık Kurulu Raporu'' olmalıdır. En az @ özrü bulunan herkes, gerekli diğer evraklarla birlikte Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı il müdürlüğüne giderek engelli kimlik kartı başvurusu yapabilir.

Engelli kartı almak için yüzde kaç rapor gerekli?

Kişilerin engel durumunun devam etmesi ve en az @ oranında engele sahip olunması, engelli kimlik kartının temel şartları arasındadır. Engeli @ oranının altında olan kişiler, engelli sağlık raporundan faydalanamazlar. Engelli raporunun daimi olması adına, kişilerin  üzeri engele sahip olması gerekmektedir.

Engelli kimlik kartı ne ise yarar 2021?

İşte detaylar… Engelli kimlik kartının işlevi, engelli vatandaşların yaşamını kolaylaştıracak ve yaşam kalitesini yükseltecek hizmetlerden yararlanmalarını sağlamaktır. Engelli kimlik kartı %40 veya daha yüksek oranda engelli olan Türk vatandaşlarına verilen özel işleve sahip bir karttır.

Engelli kimlik kartı ne kadar sürede çıkar?

Başvuruyu yaptıktan sonra kurum bünyesinde hastaya kontrol yapılacaktır. Kontrollerin ardından Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından engelli kimlik kartı hastaya verilmektedir. Bu işlem maksimum 7 iş günü sürmektedir.

Engelli otobüs kartı nasıl kullanılır?

Engelli kartı kullanım alanları, raylı sistem istasyonu, otobüs ve deniz taşımacılığı yapan iskele alanlarında ve turnikelerdir. Sağlık raporu ve engelli beyanı ile kart işlem kaydının tamamlanması ile engelli vatandaşlar ücretsiz ulaşım hakkından faydalanabilmektedir.